torsdag 20 september 2007

I mitt huvud ekar det

Följande inlägg är skrivet i de tankebanor i vilket min högst logiska hjärna arbetar;

"Knorr knorr hungrig... urk nej inte smörgåsar, jag kräks på linfrö. Hm. Ägg? Har jag ägg? TITTA TRE ÄGG! Tjoho!*dansa mindre glädjedansen* Äggröra här kommer jag! Men vänta lite, ett av de här äggen är väl det jag hittade i kylen som stått över sommaren? Är det dåligt måntro? Blir ägg dåliga? Klart de blir varifrån skulle annars uttrycken om "ruttna ägg" komma ifrån? Pucko. Hur vet jag om det är dåligt då? Hm jag knäcker det i ett glas, så märker jag om det luktar konstigt! Biljant! *knäcka knäcka* *sniffa sniffa* Okeeeey... det luktar ju lite.... lukt... Hur ska råa ägg lukta? Hmm jag får knäcka ett till i ett annat glas och se om det luktar annorluna *knäcka knäcka* *sniffa sniffa* Ja det här lkutar ju typ... kanske... lite mindre, men det kan ju vara glasen som luktar också. Hmmm... vad göra? jag får smaka på det möjligt dåliga ägget. *smaka tesked rått ägg* Okeeey, det var ju lite... äckligt. Men å andra sidan.. hur ska råa ägg smaka? Hmm... får smaka det anda ägget också *smaka en till tesked rått ägg* Okey, det var ju också...äckligt. Äum, var det nån skillnad? *smaka lite iegn på båda* Näe fan det är nog ingen skillnad, det är nog inte fel på det här ägget i alla fall. Då kan jag göra äggröra. Fast... plötsligt är jag inte så sugen på ägg mer. Knepigt.

....

Vart tog de där linfrömackorna vägen?"

Sensmoralien i historien; det är bättre att ha älskat och förlorat, än att äta råa ägg för att se om de är dåliga.

Spread the love peeps!

Inga kommentarer: