onsdag 19 september 2007

Underlig natt och ofyndig rubrik

Inatt vaknade jag 02.50 (PRICK!) av att nån grannne (möjligtvis Min Nya Granne som tidigare gjort sig skyldig till liknanade förseelser) spelade "Hallelulja" (inte den från Shrek utan orginalet) så högt att jag för ett ögonblick trodde det kom innifrån mitt eget huvud. I själva verkat upptäckte jag sen kom det från över mitt huvud (vilket således friar den gamle mannen i lägenheten under mig från misstankar). Jag hade precis slitit på mig mysbyxor för att gå upp ocg klaga när låten tar slut och det blir verkligen knäpptyst i hela huset. Inte ens vattenrören som annars brukar låta som en hord pyttesmå skenande elefanter som invaderar en vattenledning gav ifrån sig något ljud.

Av nån underlig anledning blir jag skitparanoid. Först blev jag av någon anledning asrädd för terrorhotet, och sedan för att jag blivit galen och det verkligen kom innifrån mitt huvud. Jag somnade två stirriga timmar senare med en tom flaska dry martini bredvid mig (den var tom redan innan, kan ju vara bra att påpeka)som försvar mot eventuell terrorism eller möjligen brevbäraren.

Knepigt var det hur som haver.

Inga kommentarer: