söndag 2 december 2007

Kära Blogger

När jag klev upp imorse gick det inte. Därav sov jag till halv två. Helt utan någon vettigare anledning än att kroppen sa; "Nej, jag är sjuk. Jag vill sova" När jag någon timme senare (efter det första misslyckade försöket) steg upp enbart för att sedan ligga i en flisbadrocksinlindad hög på vardagsrumsgolvet i en timme, blint stirrandes på ett av sveriges tråkigaste program, "Homestyling" (svenskt program, engelsk titel. Något för språkvårdarna att bli upprörda över) utan energin att sträcka mig upp på bordet för att finna kontrollen, insåg jag hur smutisgt det var. Förstrött började jag plocka upp dammråttor med händerna, eftersom det var mer roande än att se hur man genom att ställa in ett trumsätt i sovrummet fick det att se mer attraktivt ut. Detta ledde så småning om till en rejäl storstädning av hela lägenheten.
Sedan kopplade jag av med kaffe i finservis och såg dubbelavsnitt av Falty Towers medan jag väntade på att golven skulle torka.
Efter det skar jag mig när jag hackade morötter. Det kom mycket blod och så blev lördagen lite mer spännande. Uppenbarligen äger jag inte några plåster. Där ser man.

Inga kommentarer: