måndag 10 december 2007

Länka lite

Jag är inte den enda som för tillfället duktigt sköter min blogguppdatering. Kalle Barge är en annan. Jag känner mig tvungen att tipsa om honom. Vem är då Kalle, varför ska man läsa om hans liv?
Han är inte Henrik Schyffert. Han är inte Åsa Petersen, Ali Asbati, Oskar Skoog eller Karl Bilt. Kalle Brage är ingen. Han är vem som helst, som skriver om sin vardag, som är som vilken vardag som helst, på ett sätt som får verkligheten att trotts sitt sporadiska mörker verka poetiskt vackert. Kalle Brage är en begåvad jäkel och en otrolig skribent.

http://kboe.blogspot.com

Jag vill ovkså förtydliga att jag inte känner den här människan annat än genom mycket ytlig utväxling av musiktips en gång i tiden. Ändå kan jag inte sluta att med stor etusiasm läsa om hans liv.

Inga kommentarer: