torsdag 6 december 2007

Och sen kom Polly... från Jehovas

I protest lever jag i en mörk, instängd lägenhet. Jag har vinklat ned alla persienner för att förneka att min fina adevntsutsikt regnat bort. Igår klädde jag i protest min stackars sorgliga ursäkt till julgran. Om jag tänker på det som en avdentsgran blir det inte lika oheligt.

Detta är dock en bild på fjolårets gran, men det är samma gran, samma utsmyckningar, bara ny placering i den nu givna verkligheten.

Sen kom Jehovas och berättade att Bibeln är vetenskapligt bevisad. "Spännande" ljög jag för jag är uppfostrad till att vara trevlig mot främlingar som stör mig. Jag planerar att måla ett kryss på min dörr och se om de förstår referensen (dock är jag tillräckligt obildad för att inte minnas om det ska vara vitt eller målat med lammblod, det sistnämnda kan bli problematiskt ur hyresgästsynpunkt).

Klockan tre ska jag tvätta. Innan dess måste jag hinna med allt annat.

Inga kommentarer: