tisdag 12 februari 2008

Bildbevis

Lyckliga människor slår upp i ofantliga kvantiteter likt maskrosor en junidag känns det som. Genuint Lyckliga Människor. Det syns på bilderna. Hur lyckliga de är. Att inget är en fasad för kameran, allt är bara hänga över kompisens armar och vara Glad. Allr är spontant. Lyckat. Vacket glatt. På bild.

Jag lyckas aldrig få till sådanna där bilder från min vardag. Sånna som säger "Här är mitt tvärlyckadde liv, se så vi hänger dubbelvikta över varandra med plastpärlhaslband". Sablarns bilder. Det får mig att tvivla.

För det första får jag inte till de där spontant lyckliga bilderna.

För de andra äger jag inga långa plastpärlhalsband.

Däremot tror jag att jag känner som dem, har det som dem, skrattar som dem. Men jag får fan inte det på pränt. Och finns det inte på bild existerar det inte.

Let's show the world or be forgotten by all.

Typ.

Jag hittade dessutom en femma idag. Världen är solig!

Inga kommentarer: