torsdag 27 mars 2008

Jag tittar på Insider men tänkte egentligen inte debattera något

Enligt Robert Ashberg är vinterns hetaste feministiska debatt om kvinnor ska få bada topless på offentliga badhus eller inte. Jag förstår inte riktigt vad det är att debattera. Det är inte hållbart att man ska tvingas ha vissa kläder för att man ser annorlunda ut mot andra, vilket den här regeln i grund och botten befäster. Det är ju himla konstigt. Egentligen. Hur galet låter det inte om man tar det åt det andra hållet? Alla killar måste börja bada i överdel och får inte visa bröstkorgen. Lika för alla säger jag. Kan killar vara topless kan tjejer det med. (Vill ni ha ordentlig vettig debattering se inslaget med Maria Fern från Grön ungdom)

Personligen badar jag helst i heltäckande figursydd våtdräkt på innomhusbad och skulle aldrig någonsin få för mig att inte ha överdel på mig, men jag borde ha valmöjligheten liksom mina killkompisar har. Jämlikhet ftw.

Men det absolut roligaste med den här debatten är hur många medelålders män som blivit helt fantastiskt upprörda och sagt att det är klart tjejer inte ska visa brösten offentligt! Hallå? Killar, allvar, TUTTAR! TUTTAR ÖVERALLT!

Inga kommentarer: