torsdag 15 maj 2008

Drink up me hearties Yo-Ho!

Yes, under tisdagen och onsdagen var jag med trogen skara norslundare ute på den hårda östersjön och lekte pirater tills min hals komplett gav upp av alla "Arr!" och "Avast!"

Ska se om jag kan hitta några fina bilder att lägga upp när jag orkar med det. Men just nu får folk helt enkelt nöja sig med lite citat och sånt;

The pirates of the South (spekulation om Norslund ligger i södra falun) träder in på apoteket;
Red Ron: "Top of the morning to ye lubbers and apotcherarys!"
Black Lizzy: Arr! Where be sjösjuketabletterna?
*Black Lizzy får hjälp av en mycket road anställd*

*I bussen under ett parti Uno som varade i typ två timmar*
Cap' Zandu: "Uno är fan världen sämsta jävla SPEEEEL!!"
*1 min senare*
Cap' Zandu: "Uno är fan världens roligaste SPEEEL!!"
(upprepa i en evighet)

*Framme i sthlm efter 4 timmars bussresa*
Karin i mirofonen: Å så tackar vi vår fina chafför!"
Hela bussen: "WOOOOOO!" *applåder*
Chaffören *som slitit åt sig micken*: "Kliv bara ur min buss era jävla DRÄGG!"

*Efter tre timmar ombord*
Pirat 1: Jäklar vilken sjögång det var nu! Känner du jävlar vad det gungar!
Pirat 2: Ditt jävla fyllo vi står ju kvar i hamn!

En person, som kommer kallas Fröken X, lyckades sent på natten raggla in hårt i en vägg i hytkorridorerna, glida ned för väggen och sedan tvärdäcka så fort hon hamnade i horisontellt läge.

Red Ron (<- that be me!) blev tjurrusad på dansgolvet och flög som en vante in i djbåset. Vaknade på morgonen med minneluckor och mycket undelriga blåmäärken på skinkorna. (som tur var kunde medpassagerare berätta att de förmodligen härrörde från ovan nämnda tjurrusning, som alltså var menat som något slags danssteg)

Fler historier finns säkerligen att förtälja, men jag orkar inte nu :P

Inga kommentarer: