torsdag 7 augusti 2008

Bevis på att mina föräldrar inte längre älskar mig och definitivt inte saknar mig sedan jag flyttat;

  • Min handduk i badrummet har försvunnit. Under den lilla keramikskylten där det står "Malin" på pyssel-på-fritids-manér strålar kroken tom och handdukslös. Anledningen, enligt mamma, är att min handduk hindrar de andra från att torka ordentligt, eftersom de hänger så tätt. Alltså har min handduk förvisats till andra änden av badrummet. De båda gästhanddukarna får dock hänga kvar.
  • När jag kom hem för sommaren upptäckte jag att mor och far låtit installera larm i huset. Jag har fortfarande inte fått larmkoden. Det gör att jag inte kan ta mig in i huset av egen maskin utan att utlösa det.
  • Pappa kollar på tradera efter biljardbord att ställa i mitt gamla flickrum. Jag kan ju sova på soffan när jag kommer hem, eller kanske i lekstugan?
  • Min husnyckel har "försvunnit" spårlöst. Jag får använda extranyckeln som är kreativt gömt i trädgården. Härom veckan försvann den också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att försöka ge en positiv spinn på det så säger jag: De kanske tycker att du är så vuxen och mogen att du är utflugen nu och officiellt startat ditt egna liv och snart kan hitta ett eget hus att låsa ut dem från, lägga dem på soffan och allmänt gästifiera.

Min mor gömmer saker från mig hemma hos sig så jag aldrig riktigt kan säga att jag flyttat hemifrån. Hon tvingar mig tillochmed att ha kläder kvar i garderoben.

Anonym sa...

Iofs... jag tror att det kanske är en del i deras sorgearbete att låsa mig ute ur huset? Eller kanske vill de hämnas för att jag flyttat från dem? :)

Anonym sa...

hahahaahaa fan vad humor du är