fredag 15 augusti 2008

SJ blockerar min reseparanoia

Om några timmar bär det av mot Alanya och jag är ännu inte så nervös att jag vill kräkas. Underligt. Inte har jag packat klart heller och snart är klockan fyra. Vart kom detta reslugn ifrån, jag som annars alltid har panik? Kanske har jag börjat knarka utan att märka det.

Eller så är det för att jag är så upptagen med att hata SJ. Jag bokade biljetten hem till Falun nu, 8 dagar i förväg. 330 kronor kostar den! 330 KRONOR! Och då åker jag inte ens med SJ! Jag får åka SJ-tåg till Gävle, alltså FÖRBI Falun, sedan byta till tåg i bergsslagen och åka TILLBAKA till Falun! What the fuck?! Vad är det som kostar så jävla mycket pengar? Sj tar mig ju inte ens dit jag ska, det lämpar det över på TiB! Dessutom får man boka och hämta sina biljetter själv, men SJ tar ändå en avgift för att man gör det via deras hemsida och deras maskiner! Det är ju sanslöst! De tar pengar för att man bokar DERAS tåg via DERAS hemsida! Finns det NÅT annat företag som gör det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åka förbi Falun när man åker till Gävle?? Kanske om man lever i Harry Potters universum, Falun ligger ca 9 mil rakt väster om Gävle.

Anonym sa...

Kära anonym; Normalt går det direkttåg mellan arlanda och falun. Hade anonym varit införstådd med detta hade denne förstått att det inte var själva distansen jag syftade på, utan tåglinjen. Med att åka "förbi" falun menades således att i den normala tåhsträckan jag brukar åka ligger falun innan gävle. Jag beklagar detta missförstånd, men tackar för att anonym tar sig tid att lämna kommentarer så att det kan redas upp!