måndag 8 september 2008

Så var det vanlig måndag igen

Eftersom jag får finfrämmande till helgen spenderar jag min dag med att städa. Det vill säga ligga i soffan och kolla på Pirates of the Caribbian (fritt felstavat), dricka kaffe och planera hur jag mest effektivast kan damsuga lägenheten. Är det lämpligare att använda kontakten i hallen eller den i köket? Hmmm....

I eftermiddag är det projektmöte. Jag är redan på god väg att ta mig vatten över huvudet den här terminen men ska något göras ska det göras ordentligt! Så då kan jag lika gräna dränka mig i aktiviteter.

Jag, Sandy och Susann hade vår sista skräpdag igår. De två veckorna som passerat har jag verklgen inte levt nyttigt. Eftersom jag knappt varit hemma har jag levt på en stadig kost av snabbmat och makaroner med ketschup. Men nu ska det alltså bli andra tag! Ikväll är det quronröra med vitlöksås och varm broccoli som står på menyn! Det var en himla kreativ bakisdag överlag igår. Vi låg i mitt vardagsrum och pratade om våra olika familjer i flera timmar och såg animerade barnfilmer. Himla myisgt! Det är så skönt att ha de brudarna kvar här i alla fall, även om resten av maffian naturligtvis är saknad. Det ska flytta in nån ny tjej hos Sandy nu. Hoppas hon är trevlig! Det är jätteskumt att gå till 51, ringa på och sedan inte kliva rätt in.

Ah well, back till att göra nytta!

Inga kommentarer: