tisdag 23 september 2008

Vaddå spontan?

Efter en hel sommar med att vara den andra delen i duon "Brudar som inte planerar i förväg" (bestående av mig på bas och Erika på tveksam gitarr) är det en chock varjegång någon kommer över utan förvarning. Inte en endaste liten msn-ping! Bara ett brutalt ringande på dörren. Jag säger inte att det är obehagligt eller oupskattat, det är bara ovanligt. Spontanitet är nämligen väldigt planerad när jag och Eggy ska ses. Tillåt mig demonsterar hur vår konversation kan se ut;
*via exempelvis msn*
Jag: "Tja, vad gör du idag?"
Eggy: "Inget"
Jag: "Ses?"
Eggy: "Ok, när?"
Jag: "När vi är klara?"
Eggy: "Ok. hör av dig!"

*lite senare på msn*
Jag: "Nu är jag klar!"
Eggy: "Ok, bra. Säg till när du åker"

*ännu senare via msn*
Jag: "Åker nu, Ses i stan!"
Eggy; "ok!"

*Via sms*
Jag: "Väntar på bussen..."
Eggy: "Spännande. Jag ska åka snart"

Jag: "Nu är jag på bussen. I stan om 15 min"
Eggy: "Ok, jag åker. Hör av dig när du är i stan"

Jag: "Jag är i stan nu"
Eggy: "Jag är påväg. Vart är du?"
Jag: "Veromoda"
Eggy: "Ok"

*Via telefon*
Eggy: "Hej, nu är jag i stan! Vart är du?"
Jag: "På Bokia"

Ibland, om det är en särskillt bra dag, kan vi ses på bokia utan att behöva ringa varamdra i affären. Halebop skulle tjäna en förmögenhet på oss om vi inte hade gratis sms och samtall. MOWAHAHAHAHA livets små segrar!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, och det bästa är att det inte ens är det minsta överdrivet :) Vi gjorde så där, hela sommaren!