söndag 30 november 2008

Jag har blivit med bög

He just won't leave! Pojje som skulle komma på snabbvisit trodde jag inför lördagens fest tycks ha bosatt sig i min soffa. Jag trodde inte ens jag skulle se honom idag eftersom han inte sov här, men voila, klockan elva väcks jag av att han står i dörren med pizza och cola. Kärlek! Efter att vi käkat var vi alldeles för trötta för att göra nånting och Po konstaterade att en tågresa till Leks var alldeles för mycket begärt av honom. Så vi har mestadels legat i soffan (Pojje påstår att vi "böghögat" men jag tycker att det krävs minst tre personer för att det legetimt ska kunna klassas som en 'hög') och stoppat i oss allt inom räckhåll. Inte tycks han ge sig av i rimlig tid imorgon heller, för då ska vi vara duktiga och färga hår, diska och styra upp det allmänna kaoset i min lägenhet. Mitt vardagsrumsgolv är exempelvis bara en enda stor improverserad säg full av kuddar och filtar. Jag myste till det ordentligt inför dagens utlovande "biokväll". Eftersom jag inte fick se "Låt den rätte komma in" på bio bestämde jag mig för att skapa eget biomys. Vi stylade om vardagsrummet till en mysgrop, köpte smörpopcorn, bjöd in grannfruarna och släckte ned hela lägenheten. Det var hur mysigt som helst och min tv håller nästan högre kvalite än Salong 4 på Falan. Och jag älskade filmen! Fy satan vad bra den var, även om den diffade en hel del från boken men den var trogen den också i andra partier. Nej jag är grymt nöjd! I veckan har dessutom Twilight premiär! Får se om den också kan bli en positiv överraskning.

Festen igår var minst sagt skandalomsusad. Och jag bör allvarligt inte släppas nära sms-funktioner på fyllan! Men kul var det, trots allt!

Nej nu ska jag slänga mig på Per-Olof igen och kolla på Earl!

Inga kommentarer: