fredag 14 november 2008

Raaaain

Jag är nog en av få som aldrig drömt om att gifta mig. Jag tycker det verkar vara dyrt och krångligt och dessutom ser jag tjock ut i vitt. Jag har inte ens drömmt om mitt bröllop som barn (som många andra tycks göra). Men om jag mot förmodan någon gång skulle knata ned för den där mittgången på ett hav av blomsterblad så kan jag lova dig att det kommer att ösregna.
Så fort jag ens tänker tanken att jag ska spendera dagen med något som kräver en längre prommenad (eftersom jag är i total avsaknad av all form av hjuldriven transport och för snål för kollektivtrafiken) eller annan form av utomhusvistelse, öpnnar sig skyarna för att ta emot mig. Lite som att de saknat mig kanske.

Nej ursanne mig, inte hjälper det att jag inte har några vattentäta skor hetter, som var syftet med dagens utomhusaktivitet (dvs. gå i till stan, inhandla alkohol och skor). Vi får se hur det blir.

Nej just nu känner jag mest för att ta mitt pick och pack och flytta illa kvickt innan jag hinner dra på mig mer onödiga studieskulder på ett program som inte duger nånting till. Men det kan vara koffeinbristen som talar också.

Inga kommentarer: