tisdag 16 december 2008

Denna ljuva frihetstid!

Min lediga slapparvecka är fantastisk! Fast inte så slapp, jag har nåt planerat varje dag hela veckan! Man måste ju hinna med att hänga så mycket som möjligt med så många som möjligt!
Efter sälenresan har det blivit lite som att hela Nyschlyndsligan sitter ihop i höften i en enda lång Riverdance-rad! Igår kom först Susann för att vi skulle kunna uppdatera varandra om helgen, sedan när hon gick hem för att plugga kilade jag över till Dena, som jag trodde var ensam hemma. Men när jag kom dit satt Sandy, Dena, Foffo och Erik kring köksbordet óch drack té. Så då blev jag kvar där i värmen och kärleken. Så småning om kom Mounira och Lorenzo också och då blev det gemensam matlagning. Pasta! Jag äter banne mig bara pasta! Jag tror fraktiskt att jag med enbart ett undantag ätit det två veckor i streck. Nog för att jag innovativa pastarätter, men ändå! Sedan kutade jag iväg för att köra en mycket lyckad julavslutning av Gamestation, för att efter det återvända till 39an och sitta där och chilla tills det var dags att gå hem och sova.

Idag har jag först sovit hela dagen, sedan kom Dena över en sväng för att hänga och kolla igenom festkort. Så har jag tagit en prommenad och nu känns det som att jag egentligen borde börja städa eftersom det var snack om att folk skulle komma hit och spela tv-spel ikväll. Imorgon är det jag som ska stå för maten till hela ligan, plus att jag ska baka julfika! Mys!

Men nu ska jag nog laga lite mat och sedan komma igång med städningen. Spagetthi och köttfärsås kanske?

Inga kommentarer: