fredag 19 december 2008

Jag <3 Nyschlund!

I love where I live! Det är inte bara bostadsområdet närmast Willys, det är också här en födelsedags middag spårar ur till onsdagsfest!
Vi försökte organisera den kanske sämsta övveraskningsmiddagen EVVAH för Sandy igår. Klockan halv två drog jag, Dena och Susann till Willys och köpte ingredienser. Sedan drog Dena iväg för att hålla Sandy borta hemmifrån och jag och Susann tog oss tillbaka hem till mig och började baka tårta och muffins. Saknades ingredienser (läs: bunke att blanda smeten i) så jag gick över till Moni och lånade grejer. Kl. 16 ska alla sammlas hos Sandy och Dena för att vänta på deras ankomst. 15.55 ringer Dena och berättar att Sandy olämpligt gått iväg och tränat. Jaha. Antiklimax. Jag och Susann hinner med att baka en satts muffins till samt att sitta och stirra in i väggen, innan det blir dags att göra ett nytt försök. Väl hos Sandy och Dena börjar jag laga min berömda kycklinggryta medan Moni ångkokar couscous. Erik och Lorenzo drar iväg för att hämta Sandys halsband hos juveleraren och handla öl. Så fort de kommer in på systemet möter de Sandy i dörren. Om Erik några timmar senare upprört påpekade:
"Vem fan tränar och går sen på systemet?!"
På något mirakulöst vis och trots att alla betedde sig tokskummt listade Sandy ite ut någonting och när hon väl kom hem (18.15) står vi alla i hallen och skriker "GRATTIS!"
Sandy kollar på oss som att vi vore komplett dumma i huvudet och svarar "Varför då?"
Sen kom hon på att hon fyllde år. Typ den 23.
Vi åt den lyckade maten, vräkte i oss av den lyckade tårtan (som jag och Susann förutspått att ingen skulle tycka om men till och med Susann åt!) och petade i oss av de två olika sorterna av muffins (jag och Susann är ett gyrmt muffinsteam!). Sedan kom ju folk på att det fanns öl, vodka och fyra liter vin. Och grannar. Så det som började som en överraskningsmiddag mynnade ut i en rätt välbeflokad spontanfest med halva Norslund och delar av britsen och regementet. Faktiskt hade vi sjukt roligt, eller jag i alla fall. Jag kände mest att jag bara skuttade runt och var glad. Gick så långt att vii faktiskt tog oss till Etage och dansade där hela natten. Jag har bilder som kanske kommer se dagens ljus här på bloggen.

Just ja, i present fick Sandy ett graverat halsband som det står "Nyschlund" på. Kärlek!

Egentligen ska jag lägga mig för imorgon är det tvätt, uppsattsåterlämning och avslutningsparty med 6M. Där nånstanns ska jag städa, packa och allmänt organisera mig för julen.

Inga kommentarer: