måndag 5 januari 2009

Back in your hole!

Ja, två nationella storhelgdagar och två snefyllor senare är jag alltså tillbaka i den kära svinkalla grop vi kallar Falun, ett par skor och en locktång rikare! Lägenheten hade varken brunnit ned eller ockuperats av bostadslösa tonårsmödrar i min frånvaro, så det var ju positivt!
Nu ska väskor packas ur, kaffekannor diskas och uppsatser skrivas färdigt. Jag kan erkänna att jag slackade av som fan över julen efter att jag fått beskedet att så länge jag inte plagierat hela uppsatsen så är jag garanterad ett godkänt. Idag fick jag dessutom ett mycket positivt mail från min handledare där hon skrev att min uppsats var drivande och tankeväckande, samt att den bidrog till ett nytt synsätt inom ett annars glest forskningsområde (biteori). Så det känns bra och positivt!

Lillebror och jag hann dessutom nöta ut Gears of War 2 och med mig hem fick jag som tidigare nämnt Mirrors Edge och nu även Fable II, samt en korv risgrynsgröt. Så mig går det ingen nöd på!

Inga kommentarer: