fredag 2 januari 2009

Jag vägrar titulera detta inlägg "Årskrönika" eller något dylikt

Jag hatar folk som kallar mig sötis. Åtminsonne om de inte är nån av alla kompisar vars samtal över mobilen med mig låter som att de pratar med sin käresta. Det är okey, it's all love! Men främmande människor! Asllvarligt, vem säger sötis om man är över 14 år och inte stavar sötis med ett z på slutet och ett hjärta över i-et? Sammtidigt, i Gaza regnar bomberna över ett utfattigt folk utan skydd. Jag vet, så bitching över I-landsproblem aside så har jag helt glömt bort alla former av nyårskrusiduller. Jag missade att hålla ett tårdrypande tal, vilket jag hade planerat, eftersom jag ju blivit så himla scenvan under 2008. Dessutom missade jag helt nyårslöften. Jag funderade på att tänka ut några i efterhand och pubba dem här for all to see men what the hell, jag orkar inte lova mig själv nånting just nu. Jag har ingen aning om vart jag kommer att befinna mig om sex månader, hur ska jag kunna lova mig någonting alls?
Men en liten nyårskrönika i listform kan jag allt klämma ur mig.

Bästa
Alla nya vänner som kommit och rört om i tillvaron, plus alla gamla vänner som stannat kvar under alla år och mot alla odds.

Värsta
Lenny fuckin' Norman. Inte han som person utan mitt engagemang i hans show. Tågresan hem från Gävle i våras då jag blev så sjuk och fick koncentrera mig på att inte kaskadspy över tanten mitt emot mig hela resan hem.

Chocken
Jag är en fuckin' tönt men förutom en viss oväntad relationsutveckling två personer emellan måste förseningen av Harry Potter-filmen vara den största chocken jag fått i år.

Fail:et
Att jag misslyckades med att söka mitt högskoleprogram. TVÅ GÅNGER!

Moment
Sista tre dagarna med gamla Norslundsmaffian, speciellt den ultimata bakisdagen som vi hade efter utsparken. Känslan av att varje minut ihop räknas, utan att vi för den skull var ledsna. Vi tog bara vara på varandra på ett sätt man inte ofta annars gör.

Myspyset
"I ditt ansikte"-måndagarna

Citatet
Det är oavgjort mellan "Du behöver ju inte bli sur" och "Chill!" båda oftast sagda av Sandy.

Ambitionen
Beas sluta-röka kampanj, som inleddes ungefär en gång per dag. För varje cigg hon rökte hade hon INTE rökt minst två! Bra tänkt!

Mottot
"Äh, knullat'" vilket är en försvenskning av "Eh, fuck it" och som har influerad de flesta av mina beslut det gånga året. .

Personen
Årets person för mig måste nog vara Eggy. Vår sommar som en parodi på ett gift par var underhållande! Därmed är en nämnd, men absolut ingen glömd, mind you!!! Susann förtjänar platsen som bubblare! så TVÅ nämnda men ingen glömd!

Nytillskottet
Dena, bra saker kommer i små paket!

Festen
Sandys improviserade födelsedagsfest var grymt kul, även om Norslundsmaffians avslutningsmiddag naturligtvis var da Party.

Låt
He's a pirate (fråga inte ...)

Film
Hellboy 2 (mot bättre vetande)

Spel
Eternal Sonata, Final Fantasy VII Crisis Core, SSMB brawl

Serie
True Blood

Blogg
Jag tänker fortsätta pusha för Kalle Brage, som ska publiceras snart om jag inte fattade fel! Yay!

Felstavning
Uppsatts har jag stavat fel på hela året.


Det får duga. God fortsättning som folk ju säger i dessa tider!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HA! Jag är årets person *dansar runt i rummet till fånigt nynnande* :)

Kalle Brage sa...

Näe, verkligen? Tusen tack!