fredag 27 februari 2009

Bloggin' from da praktikplats

Det här blir det första inlägget i min blogg som skrivs på en Mac! Det gör att det tar lite extra tid för tangentbordet på denna lilla minibook är mycket mindre än det på min enorma widescreen laptop. Ändå fungerar vi ganska bra ihop. Vi är vänner, jag och min lilla Mac. Ikväll ska hon nog få följa med mig hem så jag kan roa mig med att finlira i PSCS3 på lördag om jag inte har något bättre för mig (vilket jag har, för copyuppgiften ska göras och en artikel om Yoshitaka Amano ska skrivas).  

Ikväll blir det lite festligheter på 39an. Åsa har bjussat en del folk från hennes klass, bland annat en kille som jag aldrig hört talas om som säger att han känner både mig och Sandy. Spännande vem det kan vara? Kanske någon av Sandys många stalkers? Annars har jag varit själv på byrån mest hela dagn utan något att riktigt ta tag i. Har skrivit några kortare texter för tidningen men that's it. Fick precis workshopprogrammet för Adobe Audition av Per så jag ska sätta mig med det ett tag framöver. 

På söndag kommer min farmor! Glädje! Jag ska städa och göra det jättefint fast hon bara ska in till mig och vända innan vi ska åka till storebror med familj. Mamma och pappa kommer också så det ska bli riktigt kul, men jag är ändå med pepp på att träffa farmor eftersom vi knappt hann se varandra i julas. Jag ska se om jag kan få låna Denas kamera och ta ett porträttfoto av farmor innan hon åker igen. Kanske ska jag slå till och baka lite kakor också? Åh det ska bli en så bra helg!  

Inga kommentarer: