måndag 23 februari 2009

Första dagen i vardagen


Bara sex timmar in i praktiken och redan inlagd på webben! Gos!

Första dagen gick bra, jag har fått mig ett eget litet kontor (varmaste rummet i huset enligt rykte men jag frös om fingrarna i alla fall!) med en enorm dator med CS2 i alla program. Dessutom fick jag läroböcker och övningsprogram i Indesign och Illustrator! Yayness!

Och så fick jag ett JÄTTEPROJEKT att jobba med. Vet inte hur mycket jag kan skriva om det men det är rätt stort och än så länge gör jag det ensam. De tycks vara väldigt måna om att jag ska producera saker som jag senare kan använda som arbetsprover. Känns riktigt bra!

Och jag har den grymmaste idén till Copyuppgiften! Jag är väldigt sugen på att sätta igång men jag är mer sugen på apelsin och sängen tror jag. Plugget år vänta tills imorgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hallå!
vart är du på praktik? och vad får du göra?
jag är också på praktik nu, hur kul som helst! :D

Clownmat sa...

Heeeej Karo! Jag är på RR reklam i Falun, en reklambyrå! Vart är du??

Anonym sa...

Nice :) Det måste vara kul! Jag är på Länsmuseet Gävleborg i Gävle, museinörd som jag är/ska bli ;) Hur kul som helst. Lite läskigt dock att faktiskt göra allt man bara läst om tidigare, men så är det väl alltid i början antar jag...
När är du färdigpluggad?