måndag 2 mars 2009

Bäbisbaciller

Andra veckan på praktiken och jag är så rosslig i halsen att jag mer eller mindre tappat rösten. Det är så pinsamt så det finns inte ens!!! Jag hatar att vara sjuk och borta ifrån nånting för jag är alltid så rädd att folk ska tro att jag fejkar och har dålig arbetsmoral, och så kan man fan inte ha det om man kommer från ett socialdemokratiskt hushåll!

Har legat och hostat igen mest hela natten men som tur var är det inte samma hosta som jag hade innan i 25 veckor. Däremot ska jag spendera hela dagen med att puffa kortison och dricka ingefära så att detta enbart blir en dags sjukdom! Om det inte gett efter till i eftermiddag ska jag gå till apoteket och köpa allt de har och proppa i mig flera munfullar med tabletter! Nej nu börjar jag hitta på ord också! Ska sätta mig med en text till RR istället och se om jag kan göra någon nytta hemmifrån.

Intressant notering: jag blir alltid sjuk efter jag har träffat Viktor. Började bli dålig igår eftermiddag. Sammanträffande eller oerhörd vekhet inför bäbisbaciller?

Inga kommentarer: