tisdag 17 mars 2009

Koscher?


Undrar om det är koscher att lägga upp den färdiga bilden på bloggen? Vem äger den egentligen? Den ska egentligen in i tidningen jag jobbar med men jag får inget betalt så ingen har ju de facto köpt bilden. Men den är gjord på arbetstid... hmm.... Ah well. 

Möjliga slogans som jag tycker Adobe kan köpa in för Illustraitor: 
(obs! läses med mjuk förförisk kvinnoröst) 
"Adobe Illustraitor - makes things that could easliy have been done by hand  much more complicated" 
ev. "Experience Adobe Illustraitor - Photoshops retared little-brother"  

Needless to say så har jag väl haft mina små argument med programmet, men nu har jag börjat lista ut hur det kan tänkas fungera. Dock känns det inte logiskt, men som Tomas sa igår som svar på mitt "Varför i hela fridens namn gör de programmen som nån slags Indiana Jones-pussel?!"; "För att sälja insruktionsböcker? Det hade jag gjort om jag varit ond och rik"

Det är strålande vänder ute och Henrik tycker jag ska pallra mig ned på stan och fira våren. Jag tycke också det låter som en trevlig idé, men min fot håller inte med. Efter att jag hetsknallat runt på den igår vad den oerhört ledsen när jag vaknade i morse och hela dagen idag har jag haltat runt med en, enligt mig, tappert plågad min. Så promenader in till stan känns främmande. Måste nog åka till Borlänge i morgon och då behöver jag ett fungerade ben. Tråkigt! Antar att detta kommer vara den enda soldagen på hela våren med tanke på lagen om alltings jävlighet. 

Inga kommentarer: