fredag 12 juni 2009

Jagär munter nog för att skriva nu!

Alright! Så arbetsintervju på onsdag!

Min första vecka som arbetslös har levts mer som en lattemamma. Massa Nysch-middagar och filmhäng, kaffe på stan och flera timmar i läshörnorna på stadsbiblioteket. Idag har jag trotsat emovädret och släpat med mig Piia in till stan för lite presentshopping och reafyndning. Min nya älskling är en klänning för 450 kr som jag köpte för 75. Den kommer att bli min söndagsmiddagsoutfit nu när det vankas examensmiddag för mig i Söderhamn. Kvarvarande delen an Nysch ska bila uppåt i landet för lite redig hälsingefylla och min mammas grytstek. Synd och skam på vädret dock och det låga familjedeltagandet. Men båda bröderna, den ena med familj kommer i alla fall, samt minst också mormor!

I onsdags försökte jag agera match-maker och är lite spänd på hur det gick egentligen. '

Och alla betyg är inne, så jag har min examen klar. Yayness, eller hur man nu ska känna sig. Piia har blivit antagen till uperfina skolan i Holland, vilket naturligtvis är jättekul eftersom det är världens chans men jag låstas inte om att hon ska åka och det tänker jag fortsätta med tills hon är borta.

Och hur - HUR kan jag ha missat Neil Gaimans "Mirrormask"?!

Nej nu ska jag sätta på mig ett par slapparjeans och prova hur en av mina nyinförskaffade reakoftor passar med mina gamla sunklinnen innan det är dags att gå och köpa ingredienser till fredagens taco.kväll som går av stapeln på 59an!

Inga kommentarer: