torsdag 6 september 2007

Det Förlovade Landet

Jag var på lavjmöte idag på Valhalla (så coolt namn på en byggnad. "Var har du varit då?" "Nä jag var til Valhalla en snabbis bara" HUR GRYMT SOM HELST!) Det är Cykelspöket och Spexmats (som nu ska bli lajvmats) som håller hela grejen. Verkar riktigt roligt faktiskt, hemskt djupt, mycket bättre backstory än nåt annat lajv jag varit på! Tror jag kommer vara med... attans. Nördpoäng.

Imorgon är det party igen! Woo! Jag bestämde att Sofia hade inslyttningsfest och bjöd folk. Egentligen skojjade jag, men det blev värsta festen, så nu är det på riktigt, men skojj blir det förhoppningsvis i alla fall.

Annars har jag sympatihängt på kåren ihop med Johanna. Malin och Nica jobbade på lucnhen, och det var typ noll folk. Så vi satt mest och slappade och pratade och blev trötta. Jag hade jättemycket tid att läsa kurslitteraturen till imorgon, för vi var klara med gruppdisskussionen typ 12.30, så tänkte jag vl hänga på stan ett litet tag, men blev kvar till typ... jag vet inte, var hemma tjugo i fem iaf. Sen gick jag och Lisa igen vid kvart över fem så gick vid till ovan nämnda möte. Så kom jag hem halv åtta och lagade mat, så nu har jag faktiskt tagit mig iigenom litteraturen. Tjo!

Jag älskar mina nya dygnsrytm by the way! Vaknar typ alltid kvart över nio om jag får sova hur länge jag vill. Så jäkla skönt att vakna i lagom tid och vara pigg, istället för att vakna 13.15 och vara helt flumm i huvudet som jag var innan. Dessutom har jag helt plötsligt hela DAGAR att disponera!

Det förlovade landet är föresten namnet på lajvet.

Inga kommentarer: