måndag 3 september 2007

It's a semi-nice day!

Sara har åter igen tvingat på mig en internetaktivitet, nu har jag facebook. Tjoho. fattar inte ett dugg av det men men. Man vill ju inte förarga Sara.

Var och åt med My på kina idag, hemskt mysigt, vi hade typ stället för oss själva. Det var bara vi, servitrisen och en ensam man tre bord längre bort som My svor hon skulle bjuda över om vi fick ögonkontakt med honom. Det fick vi inte. Däär kanske man gick miste om en viktig livsläxa, sånt får man aldrig veta. Roligt var det i alla fall (speciellt när My högt och tydligt skrek "KUKEN!" över hela restaurangen åt nåt sms hon fick), även om det blev lite kort. Hon håller fortfarande på att städa ur syster ur lägenheten. På nått vänster lyckas alltid våra planer bli omkullkastade, men om allt går som det ska åker vi till Po och Fredrik här i veckan och reclaimar mitt head-set som jag glömde där sist.

Just ja, jag var och hälsade på Po och Fredik, glömde jag säga det? Det roliga är att jag säger "Hem till Fredrik (...) och Pojje", vet inte vad det kom ifrån men ja ja. De har en ENORM lägenhet i alla fall, lite avis är jag även om jag älskar min etta! Däremot har de inglasad balkong, och det vill jag också ha, för då hade jag fan gjort växthus av hela skiten. Vilket förmodligen betyder att jag hade köpt två plantor mint och ställt ut där, sedan glömt bort och låtit förtvina. Självkännedom liksom.

På tal om helgen (ref. till den andra övre skriften) så hade vi insparksfest hemma hos Sara, vilket var attans lyckat, om jag får säga det själv (jag bjöd in folk till Saras lägenhet utan att fråga henne först...typ). Kom en massa roligt folk, mestadels från klassen och så Jari och Markus, plus nån norslundare med bihang (ok bara en norslundare som jag inte skrev ut bara för att det lät bättre, men tja det var Lo, nu behöver ingen bli upprörd över hemlighetsmakeri eller dylikt. Bihanget var Plutten, vem annars? eller nej vänta jag är ju också Norslundare, räknas jag in eller? nej nu börjar det bli lite kvasifilosofiskt). Kunde ha varit lite mer folk men jag glömde bjuda några (dumma, DUMMA mig!) och andra jobbade, de effektiva ungarna! I alla fall så hade JAG himlarns roligt! Jag ska nog börja hålla mig till formulan; sex cider, två grogg itsället för min gamla princip; sex grogg två cider. Har hittat fler kineser att bli kompis med, fattar inte varför det blir så på fyllan jämt. Hittade Lulu i kön till kåren så vi smet in med henne, sen blev det att jag hängde med dem resten av kvällen. Sjöng även kareoke med tyska och kinesiska utbytesstudenter. Lite pinsamt såhär när jag nu tänker på det i efterhand. Men ja ja.

Seminariet idag gick bra, kände dock att jag pratade en hel del. Å andra sidan är det ju en disskussion, men ändå. Jag tycker inte om lärarens eftertänksamma pausar, jag får panik.

Anyhow, får delleverans från adlibris imorgon, får inte en av de böckerna jag behöver. Dessutom är de sena med leveransen. Men den boken ligger på internet också, så jag får hoppas jag klarar mig på det.

Oj jäklar klockan är typ ett! Varför SÄGER ingen nåt?! Så här blir det när man fastnar framför Okami!

Inga kommentarer: