tisdag 22 januari 2008

Historik

Jag förstår poängen i att kunna sin historia, förstå hur utvecklingen sett ut och vilka pionjärerna var etcettera. Men på något vänster tycker jag inte det är försvarbart att tvinga folk att se två timmar stumfilm. Jag förstd varför just denna film varit en milstolpe 30 minuter in! Resten var bara transportsträcka. Men det bådar gott inför filmkritiken i alla fall.
Jag är den enda tjejen i min klass dessutom. Vet inte om det är till gangn eller inte.

Nu måste jag läsa om svenska filmindustrins decentralisering så att jag med gott samvete kan spendera morgondagen med att spendera studiebidraget med Susann och träna. Skulle höra med Sara också om hon ville hänga på, men hennes blogg informerar mig om att hon är upptagen imorgon. Bloggar är bra. Man behöver inte prata med varandra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det toppen! Synd att du inte kan kommentera på alla mina inlägg, då hade vi inte behövt prata alls =P

Clownmat sa...

Jag vet det är förjävligt!