tisdag 15 januari 2008

Siffror är roligt, sa matteläraren.

Det finns en möjlighet att jag är stolt hyresgäst av dalarnas stökigaste lägenhet. Förstår inte hur det går till, rent realistiskt. Det bor ju bara en person här. Eftersom jag är ledig och inte hade några planer för dagen så bestämnde jag mig för att kavla upp ärmarna, spotta i händerna och göra en redig städning. Det har tagit hela dagen. Min lägenhet är uppskattningsvis runt 55 kvadrat. Det har tagit fyra och en halv timme att städa. Det är 12,22222 min per kvadratmeter. Och då har jag ändåå smååfuskat och inte skurat golven. Kan vara så också att vissa specifika oroshärdar, som skrivbord, diskbänk och garderob äter upp mycket av tiden, eftersom jag inte har en aning om vart hälften av allt som ligger där och skräpar egentligen hör hemma.

Häromdagen impusköpte jag film fast jag inte har råd. Fick dem idag, så nu ska minst jag och Susann mysa ihop oss, käka smörpopcorn och låtsas att min 30-tummare är en redig hemmabio. Jag tror vi ska se Silent Hill, den hittils i särklass bästa filmatiseringen av ett spel (vilket gör det till en rätt okey film, med tanke på standarden på andra spelfilmer). Då räknar jag inte Advent Children och Last Order.

Inga kommentarer: