onsdag 2 januari 2008

Sysslolös!

Jag har alldeles för mycket tid till att göra ingenting på, har jag noterat. Det har varit ganska skönt ett tag (läs igår) att bara ligga och softa bort dagarna, men nu börjar det nästan bli lite ansträngande. Det finns inga fler filmer att se, inga dvd-boxar att plöja igenom. Oerhört ilandsproblemigt. Skulle nog inte ens skriva detta om inte blogger haft vänligheten att låta mig behålla den permanenta inloggningen för en gång skull.

Jag är hittils obesegrad Alfapet här hemma. Jag fuskar inte ens. Helt fantastiskt.

Nyåret var en mysig tillställning. Jag fick som jag ville med middag, spel och film. Pojje körde hem mig och Helena runt ett eftersom Helena glömt sitt legg på förfesten, så stannade han och spelade Alfapet och såg film till fem på morgonen. Inte helt fel!

Jag hade absolut ingen lust att gå ut på kvällen, tappade mitt partyhumör i kön där alla trängdes och svor och verkade vara nyss fyllda arton hela bunten. Plus att det fiinns ett dansställe i lilla hemstaden, de flesta andra ställen är ölhak och om jag skulle ut, då skulle jag uut och dansa! På plussidan sparade jag dock pengar, så imorgon ska jag försöka hitta ett par jeans som möter mina höga krav (dvs. finns i min storlek). Har ööver 1400 i kontanter nu efter en hel del inkasserande av skulder, så nu måste jag gå och sätta in dem på banken. Man kan ju inte ha pengar i plånboken, det är ju galet.

Anyhoooow, märks det att jag är lite sysslolös?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du har så tråkigt kan du läsa min livejournal... jag har haft den ett tag nu men nu har jag börjat skriva på allvar... å nu var det folk som hittade den och då tyckte jag att jag skulle berätta för dig också.
och ja ja VET! Du behöver inte säga nåt!!!

Anonym sa...

OMFG!!! Jag ska så tracka dig och ALLT du skriver! ÄNTLIGEN underbar hämd för alla de år av klagomål jag fått från dig!!! Varför blev du helt plötsligt viktig nog att ha en blogg? HYPOCRIITE! XD