torsdag 3 januari 2008

Xavier, nyårsguru (o lillebrors metabolism)

Jag blev informerad om att jag uppenbarligen på förra årets fest konstruerat små frågor och dylikt som folk fick svara på, angående året som gott. Typ vad som varit det mest minnesvärda, vad som var värsta fyllesnesteget etc. Det blev inget av det i år.

Paus. Lillebror dök precis in i mitt rum för att påpeka att han är jättelös i magen och det luktar fantastiskt illa när han bajsar.

Öhum...

....


Nå, va var jag?

Ja det blev inget dylikt i år (mestadels för att jag inte mindes att jag gjort det), inte heller avlade eller ens tänkte jag ut något nyåårslöfte. Förän nu. Som det mesta av min obestridliga visdom kommer även detta från en serietidning. X-men närmare bestämt. Charles Xavier påpekar att det är att det är mer värt att acceptera den man är istället för att avlägga löften om förändring. Det tyckte jag var helt fantastiskt bra. Istället för att lova siig att börja banta eller sluta röka eller bli mer positiv, kan man istället lova sig att försöka acceptera sig själv för den man är, med alla sina brister och fördelar. Möjligen är det mycket svårare än att sluta äta kolhydrater ooch hoppas att det ska lösa alla problem.

Mitt nyårslöfte skulle alltså kunna vara att acceptera mig själv som jag är (och utnyttja friskis medlemskapet lite mer).

Eller så kan jag lova att supa mer, ljuga mer, vara mer konsumtionsinriktad och spela mer TV-spel. Möjligen kan de tu vara länkade.

Inga kommentarer: