tisdag 19 februari 2008

Dumma dumma ambitioner!

På grund av föregående inlägg av det arga lilla feministmonstret, i kombination med Den Ambiitiösa MKV-studenten (båda alteregon till yours truly) har min irritation och tillika ambition fått mig att gå med på följande saker som jag förmodligen kommer ångra;

*Amält mig frivilligt att stå och informera, på min enda lediga dag, om utbildningen jag går som jag inte ens vet vad man blir av för förmodligen ljummet intresserade gymnasieungdommar. Utbildningen jag dessutom kommer faila eftersom jag kommer stå i en monter och tok-flina istället för att plugga till fredagens tenta.

*Har sagt att jag ska dyka upp på RFSL Dalarnas styrelsemöte med grym entusiasm. Dettta kommer jag ångra av följande anledningar; A) jag hatar möten B) jag kommer bränna ut mig samt C) Jag blir bara förbannad på alla politiska orättvisor när jag är engagerad. Det är betydligt bekvämare att bara sitta på arslet och gnälla utan att faktiskt göra nånting mer konstruktivt än att skriva arga blogginlägg då och då. Men wtf, nu måste jag faktiskt dyka upp. Annars kommer jag aldrig med kunna köpa kvalitetskaffe utav Jonas Gardell-lookaliken.

På söndag är det tänkt att jag ska debutera som Spelskribent (<-notera versalen för att understryka hur viktigt och coolt det är) och det ENDA jag kan tänka på är hur förbannat jäkla orättvist det är att kvinnor håller på att minsta rätten till fri aboort i Italen! GAH! Hoppas nån gör ett spel på ämnet innan söndag! Förslag på titel kan vara "Project RIGHT FOR LIFE; the guilt-tripping". Take 2 games (nu mer 2K?) kanske kan vara intresserade.

Påmin mig om att skriva om abortfrågan nån gång. Jag har roliga liknelser.

Anyway, dags för skola. Idag ska vi se "Ett hål i mitt hjärta". Var jag upprörd innan jag såg den lär det nog inte bli bättre av den filmen.

Inga kommentarer: