onsdag 18 juni 2008

Är det inte val snart?

Idag är en spännande dag för Sverige. Inte bara det att vi spelar mot Ryssland i en mtach som kan ta oss till (heter det) åttondelsfinal(?) utan riksdagen ska också rösta om de ska tillåta en inskränkning av orwelliska mått i vår personliga integritet. Hur dumma i huvudet tror regeringen att vi, folket, samt "terrorister" är? Är det meningen att de inte ska veta om FRA? För jag tror knappast man planerar terrordåd via detaljerade, okodadde mail.
"Hej hej Eric!
Kom ihåg att vi ska spränga EU-parlamentet nu på lördag kl. 18. Fredag passade inte för Martin. Ta med sprängämnen och nån form av kall lunch, för jag tror inte vi får låna nån micro. -Maria"


Vem kommer då fasta i bevakningen? Jag kanske, om jag hade skrivit det här inlägget imorgon.

Det verkar som om det står och faller med Federley. Kom igen Fredrik, våga rösta efter din övertygelse! Fast jag förstår att det är ett svårt val för många borgerliga riksdagsledarmöter. Den politiska övertygelsen VS. den egna karriären? Ideal VS. pengar. Förhoppningsvis kommer åtminstone fyra ledarmöter inse varför de gav sig in i politiken till att börja med; för sina övertygelsers skull.

Heja Sverige friskt humör - är det Federley som susen gör? Heja heja heja!

Inga kommentarer: