lördag 5 juli 2008

Långa inlägg till trots: Jag har BROTTOM!

Jajamensan, nu ska jag snart iväg på 20-årsfest hos Becki, ett tilltag som inom mig varit något omdisskuterat eftersom A) Jag är lite småsjuk fortfarande och B) det har uppdagats för mig att Becki, som annars är så söt och trevlig, är hemmahörande i Vallvik, en plats på jorden som för mig alltid tett sig lite otursförföljd.

(Det är jag och Habermas i konkurrens om krångligaste och längsta meningar)

Men eftersom tillfällen att supa sig ned i trottoaren är lite mer sällsynta här i mini-norrland än det var hemma i Dalarna måste de naturligtvis tas i akt. Nog för att det lär bli en hel del partande under juli, men ändå.

Nån ondskefull jävel lärde mig valmöjlighetsfrasen: "Om detta vore en film, vad skulle jag då ta för beslut?"
Klockrent att om detta var en film skulle jag lungt dra på fest (något som nu kommer ske alltså) istället för att sitta hemma och lira Mass Effect tills tummarna blöder. men jag tycker ändå beslutsfrasen är oprecis. Valet lär ju ändras beroende på vilken sorts film man menar. Drar jag på fest och det är en skräckis lär jag runt midnatt återfinnas styckmördad i en eka på Vallviks-viken. Är det en komedi åker jag säkerligen med huvudet före i någon olyckligt placerad utomhuspool. Är det en fantasy kanske jag hamnar i Narnia när jag tar en sväng in på toa. Är det en ungdomsfilm blir jag antingen våldtagen (förutsatt att det är jag som är huvudpersonen) eller grovdissad av mitt romantiska intresse.

Personligen hoppas jag att det är Kenny Starfighter jag ska leva ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den 25 tycker ja du ska festa i Bollnäs... med en förfest i norrby:) läs mer på http://www.callmyr.se/index-filer/Page2315.htm=)