söndag 27 juli 2008

om allt, egentligen

Jag hade en hel del saker att skriva. Som att jag mot min egen förmodan gillar femmans pridesattsning, att jag inte förstår de nya pensionsreglerna och att sverige fuckar över sitt eget folk. Jag ville skriva och lista böcker ag älskar som ingen av er, kära läsare, skulle vara intresserade av att läsa efter som de flesta av er inte ser charmen i (ev. har mer folkvett än) att importera skumma tonårsfantasys från USA. Jag skulle skriva om vädret och Mass Effect, om hur jag helt plötsligt är livrädd för att bli attackerad av en björn, om kleptomanin som råder inom min familj, om hur mycket jag inte fattar libressereklamen, om hur sommaren snart är slut och hur det både inte gör mig något och samtidigt får mig att känna mig gammal. Om allt, egentligem skulle jag ha velat skriva.

Men det är för sent för jag är toktrött.

Jag skriver detta mestadels för att vara prosuktiv.

Jag kan säga att jag önskar jag hade kommit på A Softer World. Jag lämnar er i natten med en seriestripp. Hoppas den är läsbar.

Inga kommentarer: