lördag 9 augusti 2008

"Måste hjälpa Kenny! Måste rädda världen!"

Jag har fortfarande inte lyckats med konststycket att gå på cityfesten. Istället för att vandra ned på stan och trängas i ett överfullt öltält stannade jag hemma med Herr Magnusson och disskuterade politik och jämställdhetsfrågor, medan en något uttråkad Eggy tog med sig HerrEriksson ut. Min kväll blev himla lyckad, eftersom det enligt min mening var mycket mer underhållande att sitta på balkongen och förundra grannar med vår politiska kompetens. Däremot hade Herr Magnusson något av ett retoriskt övertag eftersom jag stadigt intog alkohol. Eventuellt blev mina resonemang svårare att följa ju längre tiden gick.

Bara tur att inte fröken Skyttner bestämnde sig för att strunta i Norrköping till förmån för Gävle, alltså. :) (AH MAH GAWD en SMILEY i min annars så fint formulerade bloggtext?! WTF!? Här ska man försöka verka interlektuell och träna sin akademiska inför skolstarten och så händer DETTA!) Ah well, jag tror alla inblandade var ganska nöjda ändå. Eggy och jag får nog parta nog med varandra i Turkiet!

Nu så bär det av snart till Gävle igen för att se The Dark Knight med lillebror. Sedan ska jag spåna på hur man bäst räddar världen utan cape.

Inga kommentarer: