onsdag 10 september 2008

Svunna tider - onödigt komplicerade och bitchinga tider

Jag måste bara publicera ett gammalt inlägg jag hittade i min alldeles odigitala dagbok från 2005. Det har redigerats för att skydda inblandade personer (som dock definitivt inte läser den här bloggen) och har underrubriken "Så komplicerat var det att vara tonåring";

30 Januari 2005
"Jag och L pratade idag om hur coolt det hade varit att åka lackad lastbil till balen, istället för att göra som alla andra och komma i nån form av glansig sportbil. J satt med och så fort jag hade gått började hon bitcha som en tok om hur korkat och pinsamt det var, berättade L för mig. Det var inte fint nog för henne. Sedan berättade E att J ring henne samma kväll och sagt att hon inte ville åka med mig och L längre, för vi var så pinsamma. "Så jag åker med er istället" hade hon sagt. Med "er" menade hon E och M. E hade svarat "Det ordar sig nog" men till mig har hon sagt att det kommer inte att gå, för M hatar J och tål henne verkligen inte, plus att de förmodligen ska ha S med sig i bilen också. Men nu har jag (med flit) lovat bort extraplatserna i vår bil till T och F eftersom de inte hade någon att åka med. Så nu kan J ta sig till balen bäst fan hon vill!"

Ja jisses.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad jag känner mig in the zone att jag vet vilka alla bokstäverna utom T är :P

Anonym sa...

Ja. det är mina kommentarer allihopa, för att jag lollade mig själv genom matt påstå att jag är teknisk och sen inte var det...

Anonym sa...

Mahaha, ja ljuva ungdom. Da DRAMA!

Anonym sa...

Haha, jag minns inte ens att det var ett sånt drama men drama var det, det vet jag iaf :)