torsdag 11 september 2008

och så kommer Alkoholhunden (<- bara Lo fattar)

Ingen kan väl anklaga mig för att inte ha fantastisk självkontroll. Gårdagens tankegång; "Jag ska inte gå ut ikväll. Okey, jag hakar på ut men jag ska inte dricka. Okey, jag dricker bara två cider hos Linda. Okey då, en öl på Harrys också så ska jag gå hem 11 för jag har ju seminarium imrogon. Nämen vad är detta, får man två för en i baren? Tjohej! Men vad skjutton tänder de takbelysningen för? Jaha, vaddå är klockan ETT?"
Rolig, relaxad kväll. Det är något speciellt med att gå ut när man är helt oförbredd på det och har samma smink och kläder som man haft hela dagen. Det blir så härligt spontant!
Fast mina fyllor börjar staffa sig mer än de är värda. Jag drack inte så mycket igår (bara omkring 6 öl eller nåt... "mycket" är alltså relativt) och min mage kajkar ihop komplett.

Idag muckar lillebror! Kul för honom, förmodligen en OFANTLIG förlust för Sveriges försvarsmakt.

Nej, nu ska jag dra mig mot seminariet.

Inga kommentarer: