onsdag 22 oktober 2008

Ge-ne-ral-i-ser-a mera! (eller låt bli, mig kvittar det)

Alltså jag är inte sån att jag gillar att generalisera. Eller vem försöker jag ljuga för, jag älskar att generalisera, men jag brukar undvika det när det gäller saker som är "manliga"/"kvinnliga". Jag är lite emot sånt. Men nu är det så att jag lyckats tappa bort mitt ID kort och mitt Visa. Det ligger inte på något av de vanliga ställerna, så, ja, -PANIK- utbryter. Efter att rivit upp och ned på hela lägenheten (inklusive balkongen, av någon underlig men säkerligen resonabel anledning) fann jag mig nog att sitta ned och tänka. Okey, vart hade jag det sist? Vad var det senaste jag köpte? Svar: Ägg. OK, när var det? I lördags. Ok, så logiskt sett BORDE kortet och IDt ligga i något av plaggen jag hade i lördags eftermiddag.

Och okey, så jag är inte den som generaliserar (så jättemycket), men kan nån kille (om det finns nån som läser detta) skriva in och berätta om ni kan minnas eller inte vad ni hade på er i lördags? Kommer ni tjejer ihåg? Och festoutfitten gälls inte!

För att undvika pinsamheten i att ha samma plagg vid två liknande events tror jag tjejer har ett inbyggt outfits-minne, nämligen, som killar kanske saknar. För jag kunde alltså komma ihåg vad jag hade på mig lördags eftermiddag innan jag tog på mig festkläderna och kunde lokalisera mina kort i fickan på min röda kofta (som jag aldrig använder, btw!)

Författarens kommentar: Jag noterade vid genomläsning att min bedrift kanske inte var riktigt så ofantlig som jag först ansåg den vara. Men ha i bakhuvudet att jag nästan aldrig lyckas minnas datum, tidpunkter, namn, strumpor, sifferkoder eller vad jag gjorde igår. Därför tyckte jag att detta med klädminnet var en rätt big deal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tog det ett tag innan jag ens kom på vad jag gjorde i lördags, men efter att ha letat i minnet så kommer jag ihåg vad jag gjorde och dessutom vad jag hade för kläder på mig. Jag har funderat på om killar kommer ihåg vad tjejen hade på sig sist man sågs. Om inte så skulle det va skönt att alltid kunna få använda sina favoritplagg :)