onsdag 8 oktober 2008

Hemtenta inlägg #1

Den här hemtentan förstärker enbart min uppfattning att den här kursen har varit helt jäkla menlös och ett slöseri med cash.

Fråga 1; "Förklara skillnaden på teori och metod"

Jag; Öh, ok? Teori är *bliiip* som förklarar *bliip*, metod är sättet på vilket man *bliiiiiiiip* (censuerat för att det mitt faktiska svar på frågan och jag vill inte få ångest över att nån kommeterar och säger att jag tänker fel)

Hemtentan; "Bra! Välj asmånga exempel ur boken och förklara vilka teorier och metoder de använder!"

Jag: "Men.... kursen handlar ju inte ens om metodik"

Hemtentan: "Knip käft och gör som jag säger!"

Jag: "Men får vi inte ens disskutera hur media konstuerar klass, kön och eticitet?"

Hemtentan: "Men NEJ sa jag är du trög i huvudet?! Du ska bara SLÅ i boken och SKRIVA AV!"

Jag; "Men det är ju så sjukt menlöst!"

Hemtentan: "Bara GÖR DET, Bitch!"



Pust och stön.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min senaste tenta som jag lämnade in i fredags (må den vila i frid) hade så fina och intelligenta frågor som "Vad är en teori" och "Nämn två viktiga förberedelser inför en intervju"