onsdag 8 oktober 2008

Hemtenta inlägg #3

Ska Malin ha karaktärsstyrka nog att inte gå ut ikväll? Spänningen är olidlig!

Argument emot;
  • Hostan ger inte med sig. Gå ut = förmodligen bli sjukare
  • Vill ha hemtentan klar till helgen. Gå ut = seg i huvudet imorgon
  • "Bara ta en öl" är precis som enhörningar och demokrati en fin idé, men det existerar inte i verkligheten
  • Detta är ingen engångshändelse utan återkommer varje vecka. Det finns fler chanser.
  • Jag måste sminka mig
  • Jag måste byta till en ordentlig och följaktligen obekväm BH
  • Det är ohäslosamt med öl. Man får finnar (enligt Nannsan)
  • Just nu ligger skrivandet på is men jag vet att jag kommer ha en kreativ topp igen runt halv elva, för så fungerar jag
  • Jag gick upp tidigt idag och skulle kanske därför lägga mig tidigt för att kunna gå upp tidigt även imorgon och påbörja en hälsosam cykel.

Argument för;

  • Alla andra ska ju ut, tänk om jag missar nåt?!

Jag håller precis på och försöker muta mig själv. Om jag stannar hemma får jag se EN Beck-film. Men BARA EN! Ja, jag gillar Beck! Deal with it!

Inga kommentarer: