måndag 13 oktober 2008

Hemtentainlägg #6

Jag har vågat ta i min brorson idag. Jag vågar inte hålla honom än, men jag betraktar honom åtminstone inte som en tickande bomb längre. Det är ju positivt!
Mor och far kom förbi idag för att lämna grejer åt mig och för att åka och hälsa på Micke, Kicki och det ännu namnlösa knytet. Eftersom min familj som bekant består av onda, beräknande människor var det ingen som berättade för mig att farmor skulle med. Alltså städade jag inte utan lämnade köket som det slagfällt det blivit under helgen (vad folk drar ner vinglas!! Drick öl!). Pappa sa att det var för att han ville att farmor skulle se hur jag verkligen bodde. Farmor tog det med ro och påpekade att hon sett både pappas och Mickes första lägenheter.

Så har flickorna varit här och kollat på Betnér, det är lite av en måndagstradition. Men nu har de alla gått och Susann har strängt uppmanat mig att PLUGGA.

Tentan är egentligen klar, tekniskt sett har den varit klar sedan torsdag, jag skulle kunna skicka in den. Men jag skulle också kunna göra det lite bättre, så jag kör på det senare. Struntade i den under hela helgen till förmån för det otroligt fina vädret. Jag, Sandy och Susann satt ute i backen bakom husen i lördags och bara myste. Dock dämpades rommantiken lite av att det första som händer när jag dimper ned i löven är att jag lägger ena handen i en hel buske brännässlor. Men det var fint i alla fall, uppsvullna fingrar till trots!

Nej, men om jag kanske ska försöka ta tag i skrivandet.

Inga kommentarer: