måndag 3 november 2008

Same same but different

Eftersom jag är sjuk och inte orkar läsa kurslitteraturen har jag roat mig med att designa om bloggen. Bättre/sämre? Rösta i sidfältet (jag vet ju att ni läser fast väldigt få av er kommenterar!) Passa på att göra er röst hörd, det är viktigt för demokratin att man delatar i diverse internetomröstningar!

Min sjukdom ja. Nu har den blommat ut känns det som. Om min förkylning vore en person skulle den precis ha kommit ut ur tonåren nu och folk skulle titta på den och säga "Gud, den förklyningen har verkligen vuxit upp! Se så het den är!". Kanske skulle min förkylning gå på högskola. Eller ta siitt första jobb. Kanske skulle min förkylning möta kärleken i det här läget. En stilig influensa som skulle se på min förkylning med beundran i blicken och de skulle dansa natten igenom på den hemmafest där de träffats. Kanske skulle de skratta ihop och hålla handen i kvällsluften.
Kanske hade de haft en framtid tillsammans. Om det nu inte var för att jag låg i buskarna när min förkylning tog vägen hem genom parken, allt för rusig av sin lycka för att vara vaksam. PANG! drämmer jag till förklyningen bakifrån med apelsiner och tolv olika sorters vitaminer. Förkylningen hinner inte ens uppfatta vad som har hänt innan det är över. Influensan skulle aldrig höra av förkylningen igen. Influensan kommer aldrig få reda på vad som har hände, men han kommer alltid undra under resten av sitt liv.

Om jag får som jag vill det vill säga. Om inte förkylningen nöjer sig med att skaffa barn med febern som är och hälsar på i min kropp.

Historier ifrån kryssningen kommer när jag orkar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att den nya layouten var väldigt fin Malin. Men färgen eldorange och den lilla south-parkMalin uppe i sidhuvudet på sidan kändes mer Malin helt enkelt^^
Men båda är fina. Jag har nu röstat och jag har nu gjort min röst hörd genom att kommentera, i och med att jag idag bara kan skriva och göra teckenspråk som bara jag förstår (vilket ju är VÄLDIGT meningslöst). Så det är vad jag gör idag. Jag gör min röst hörd genom skrift!
För som vanligt när jag är förkyld är jag förbannatjävlahes...

Men som sagt Malin...det var fint. Men jag saknar det orangea (hur fan stavas det???). What ever!

Kramen!