måndag 8 december 2008

Coraliiiiiine!

Eftersom jag nu varit jätteduktig ooch fixat med uppsatsen och skrivit färdigt artiklarna kan jag unna mig ett litet bloggbreak för att säga OMFG YAAAAAAYNEEEEESS! åt den här filmpostern jag snubblade över när jag googlade bilder till uppsatsen.
Coraline är en av mina favoriter när det kommer till Neil Gaimans böcker (de av er som inte läser fantasy känner igen honom som killen som skrev manuset till "Stardust" och "Beowulf"). Det är egentligen en bok för barn, men den är nog egentligen för läskig för att man skulle kunna läsa den för småttingar. Inte blir det sämre av att Henry Selick, som regisserade The Nightmare before Chrismas (nej, det var faktiskt inte Tim Burton, han skrev manus och gjorde illustrationerna) som fått äran att anpassa boken till filmmediet. Hans visuella stil ihop med Gaimans historier borde bli fenomenalt! Det enda jag oroar mig över är att det ska vara en sk. 3D-film, som Beowulf och The journey to the center of the earth. Det berukar betyda en massa onödiga scener for the sake of 3D. Men just nu är jag grymt positiv! Spana in trailern!
Jag ska blogga om helgen också. Jag ska bara ta mig tid att lägga över bilderna.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha Dén verkar sjuk men bra=)