tisdag 9 december 2008

Dags att blogga om helgen, annars blir det bara pinsamt om jag väntar längre

Det var en helg av finfrämmande må ni tro! Först kom Lo, som plannerat. Men sedan ringde även Pojje som kände sig lite ensam i sin stuga i Leks och ville dyka upp. Och ja, han bor uppenbarligen hos mig nu. Han hinner ju knappt åka innan han kommer tillbaka! Nej då, it's all love!
Eftersom Lo åkt en massa tåg och haft tenta på dagen och Sandy tentapluggade för fullt tog jag på mig anvsvaret att agera husmor och se till så att flickorna fick redig mat i sig. Och med resig mat menas tacos på köttfärs från något stackars dödstraffsbelagt djur från Susanns gård. Det är great att ha henne i närheten, man får en massa kött för en billig penning!


Eftersom Lo och Sandy ville ha en bild av mig i min fantastiskt sensuella osminkade husmorslook fick jag stå och hålla en asvarm och skittung wokpanna fylld med tacofärs medan Lo stretade med min envia kamera som allt som oftast inte vill ta kort på begäran. Om ni undrade varför jag ser så plågad ut, alltså.

Eftersom Lo är en förträfflig människa tog hon med sig Super Smash bros. Brawl vilket gjorde att den ultimata fightingduon Malin+Link fick återfödas i nextgen! Woo! Eller tja, jag och Link är väl egentligen inte helt ultimata, för inget slår en rosa Luigi. Det är vetenskapligt bevisat. Pojje sov hos mig och vi betedde oss som ett gammalt par när vi gick och la oss med varsin tidning och läste ett tag innan det var dags att släcka. Väl lördag tog vi en shopping och lunchrunda på stan innan kvällens festiviteter skulle dra igång. Förfest hemma hos mig blev det, vilket betyder att jag fått diska tre omgångar fulla diskhoar med glas. Jag undar hur en fest med sju deltagare kan dra ned 22 glas! ANVÄND SAMMA FLERA GÅNGER UNGJÄVLAR! Har ni hört talas om att skölja ur? Mycket mindre jobb för mig! På tal om det dök lillebror upp efter sin två månaders vistelse i Asien. Med sig hade han en skräddarsydd jacka och ett pundarskägg som hette duga!


Sandy didn't just bring sexy back, she brought Sushi as well! Japp japp, du vet att du är på en kulturell förfest när snacksen består av rå fisk inlindad i ris och sjögräs! Men det var mumma!


Vad som har hänt Dena innan den här bilden togs som har fått henne så förnärmad kanske vi aldrig får veta....

Ett mindre kuddkrig utbröt


Få människor är så begåvade på att se så komplett missbildadde ut som Per-Olof! (även om Beci gör ett bra försök)
Klada sysykon! Hitta löken btw!


Danne har varit i Asien i två månader, men Becki är fortfarande brunare än honom efter en vecka i Prag! Dåligt!
Sweeties <3
Sandy har kommit på nåt coolt Norslundstecken som nu alla lundare måste fööröka med simultant

Pojje missuppfattade

Finns det överbliven Wasabi på en förfest måste den naturligtvis snortas. Dena tog en för laget!
Efter förfesten dansade vi på Harrys hela natten lång! En av de bättre utekvällarna de här året! Vilket dock inte mildrade det faktum att jag vakande upp till en av mina värsta bakfyllor någonsin. Medan jag låg och hade frossa från klockan elva på morgonen sov lillebror sött i vardagsrummet till klockan tre då jag fick nog och väckte honom. Vi käkade pizza, spelade lite tv-spel, snackade och kollade några avsnitt av Family Guy innan Danne åkte hem och lämnade mig åt mitt uppsatspluggande som jag nu ska återvända till efter färdigt bloggande. 35 sidor skrivna nu, woho! Kan bli klar imorgon om jag ligger i! Sedan blir det resa till Säääälen!
Urk vad jag får töntigt språkbruk i mina "Detta har jag gjot"-inlägg. Icke estetiskt tilltalande, men väl informativt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, att Becki har brunare mage än Danne är bara tragiskt :P
Och Danne ser ut lite som James Hetfield med det där blonda skägget :P