tisdag 6 januari 2009

16 weeks later

Jag överlevde en långprommenad med Susann utan problem men en storhandling på Willys var förmycket att begära av mina jäkla infesterade lungor. Någonstanns mellan brödet och frysdisken började jag hosta igen och det tog verkligen inte slut. Innan jag ens hunnit till mjölkdisken var jag helt slut eftersom hjärnan inte syresätts tillräckligt (jag börjar hosta varje gång jag andas in, i princip). Jag är 30 kilo och ett inträdesprov i magikerrådet ifrån att vara en ondskefull trollkarl från Dragonlance.
Det värsta är egentligen alla om situationen oinformerade åskådare som tittar snett på mig i affären och undrar varför i helsike jag går och handlar när jag är så uppenbart sjuk? Vill jag smitta andra? De vet ju inte att om jag aldrig hade gått och handlat medan jag var sjuk hade jag svultit ihjäl vid det här laget. 16 veckor är det sedan det började nu. 16 veckor utan en dag då jag inte brutit ihop i hostattacker. Och läkarna säger att det "är bara att vänta på att det går över". Hur länge då egentligen? Jag ska gå tillbaka till vårdcentralen och inte gå därifrån förän jag fått något receptbelagt som är så pass starkt att jag råds inte blanda det med alkohol.
Snart jag, om jag inte får vård (och om jag överlever Testet). Och ja, jag planerar att ödelägga en hel del byar om jag inte blir frisk snart!

Inga kommentarer: