måndag 19 januari 2009

Åh jag är så kär i mina vänner men äcklad över den här löjliga bloggrubriken (och jo, vi har precis så kul som det låter)

Jag kommer hem efter att ha rensat ut hus i enviken med syskon, svägerskor och brorsbarn och finner Nysch sitta i finaste söndagsstassen (Dena och Åsa iaf!) med vinglasen i händerna. Lorenzo bakade pizza-buffe och insåg att han funnit sitt kall i livet. Jag vill öppna Lorenzos Söndagspizzeria! Enbart öppet på söndagar och med extremt exotiska pizzor som serveras från britsen och via spark ut i Falu stad. Flickorna på 39an hade bakat hela dagen (i ära av att Åsa avslutat sin diet! Hmm...) men ingen pallade med att äta efter de fyra olika sorters pizzor Lorenzo bakat.

Sedan blev det ett fyra timmar långt marathongame av Rappakalja (på svengelska) som var så flummigt att vi i alla fall inte hann mer än halvvägs runt brädet. Några guldkorn;

What is the movie "Sista budet" about?
It's about Martin Trapps last pizza-order

Who is Mariboulo?
Mariboulo is Alejandras and Maribels unkown brother. They are acctually triplets but Mariboulo usually dress up as either Alejandra or Maribel because they don't want to hae to pay for an extra room at Britsen.

Maribel och Alejandra (eller kanske Mariboulo?) och en mycket glad Piia!

Who is Luise (nånting nånting)?
The first woman to ever eat popcorn

Bästa är ändå Mouniria, som var den enda som inte drack men ändå flummigast.
(efter att ha suttit tyst i några minuter)
Moni: "Okey, har alla skrivit sina svar?"
Alla: "Du kanske ska läsa frågan först!!"

Nej mah gawd, vi har skrattat och skrikit så mycket att om inte Dena och Åsa blir vräkta nu blir det de aldrig! Vi funderade allvarligt ett tag på att dra på examensfest i Borlänge, men vi hade allr för roligt (och skralt med transport) i Nysch!

And now for something completly different...

Jag har hållit en bebis för första gången. Det var panik ska jag säga. Micke garvade åt mig ("Vad bekväm och avslappnad du ser du!") medan jag försökte koncentera mig på att inte ha ihjäl Viktor genom att hålla honom fel. Men nu är jag värsta roliga superfaster! Uppenbarligen är jag skitrolig att titta på och hålla i handen. Positivt/negativt?

Imorgon är det skola, radio och hemligt projekt (många sånna nu mer). Spänning? Oh yes!

Jag och Danne var på Benjamin Buttons otroliga liv igår efter att han kommit hem från att slå sönder saker med slägga i Enviken och jag klivit ur sängen (vilket skedde runt 15.30). Jag tror jag bloggade om det igår. Det gjorde jag nog. Nu ska jag se Criminal Minds för jag är lite kär i Dr. Reid.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja men det var väl typiskt att du inte är online på msn när jag ville konversera :( Lova att skriv till mig sen annars får du med mig att göra :P