lördag 17 januari 2009

Skitelektronik!

Okey, så Nanni kan inte ha en mobil längre än ett halvår för hon har sån otur med dem och de går oftast sönder. Alla Susanns datorer pajjar kroniskt. Uppenbarligen är den teknik som är ovänligt inställd mot mig TV-apparter.
För någon vecka sedan gick min ETT ÅR gamla tv och tvärdog. Den bara slocknade och med den hela min värld mer eller mindre, eftersom jag nu inte kan spela tv-spel alls. Så Susann, som är en omktänksam människa, lånade mig sin lilla frukost-tv. Nu har jag haft den i knappt 14 dagar och vad hände igår när Danne kom hem och skulle sätta igång den? Den fungerar inte. Utan att nåt har hänt med den, den har bara lagt av! Vad fan!? Är det min box som mördar tv-apparater? Är det någon form av vendetta som jag missat?!

Åhå jag klev upp för ungefär en timme sedan. Man blir trött när man inte masar sig hem innan nio på morgonen! Danne var snäll och hämtde mig på andra sidan stan så jag slapp gå i kjol och högklackat hela vägen hem. Festen igår vad rolig, men kåren var lungt bäst! Efter några utgångar i hemstaden är det så skönt att komma tillbaka hit och inse att varannan människa är någon ny och varannan känner man. En blandning av mystik och hemkänsla! Skulle egentligen ha gått på Firmafesten ikväll klockan sex men jag tyckte inte att jag pallade. Det kostade bara 50 spänn och var ändå trerättersmiddag, så det var bra pris! Men jag känner inte för det faktiskt. Jag skänker de pengarna till kåren istället. Varsegod Jonas! Dessutom känns det taskigt att lämna lillebror ensam i en lägenhet utan tillgång till nåt annat än internet när han ju faktiskt är här och hälsar på. Så det blir ingen finklänning och potatisgratän till mig. Men mamma hade skickat med mat åt mig med Danne. Tre fiskpinnar och några mandariner! Här ska lagas lyxmiddag!

Inga kommentarer: