tisdag 13 januari 2009

"Jag liksom bor lite här"

Vad för kärlek har vi spridit idag då? Nysh-love of cause! Det blir aldrig gammalt fan.
Sandy kom och däckade någon timme i min soffa medan jag skrev erratalista (ett ord jag är ganska säker på att jag fellärt mig i vanlig ordning). Efter att vi tryckt i oss lite kaffe var det dags att gå och möta Åsa. Det blev ett något underligt första möte, bland annat för att jag var helt omedvetet sjöng "för alla heter Glenn i Göteborg" lite då och då och Sandy fick panik på mig. Jag fick ABSOLUT INTE sjunga den när Åsa hörde för alla från gbg hatar den låten uppenbarligen. Så jag var tvungen att försöka fastna på någon annan låt. Vilken tur att Lady Gaga gjort "Pokerface"! Det var nog första gången jag haft nytta av den låten! När vi kom fram till 39an uppstod diskussion kring om vi skulle ringa på eller inte. Vi insåg att det noog var artigast.


Åsa öppnade och såg mycket frågande ut.
Sandy: "Öh, hej, det är jag som är Sandy"
Åsa: "Öh, hej?"
Sandy: "Ja okey du kanske inte vet vem jag är men jag liksom bor lite här i vardagsrummet om det är okey med dig alltså? Och det här är Malin och hon är vår granne fast några hus bort"
Åsa: "Öh, okey?"
Jag: "Hej hej!" ( I huvudet: "Can't read mah pooooker face")
Hon släppte in oss i alla fall och efter det har vi bombaderat stackars Åsa med intryck hela eftermiddagen. Ungefär: "Ja vi tänkte baka en kaka för att tja välkomna dig och så för att en kompis till oss, Erik, han fyller år idag. Så det kommer lite folk hit ikväll för att hälsa på dig, typ sju, åtta pers ungefär och så är det lite överraskningsfika för Erik också. Och oj kolla nu kom Dena hem, det är hon som egentligen bor här och just ja förresten på fredag kommer det vara välkomst fest för dig och hejdå fest för Sandy så du måste skaffa en stämpel på kåren och behöver du en lampa har vi säkert nån i källarförrådet och har du studieförsäkrat förresten vad gillar du för filmer då och GUD vilken söt tekanna du har ska vi göra lite te kanske?"
Jag gick hem klockan 22 och då var det fortfarande fullt hus på 39an, men hon verkade inte obekväm alls och hon har en helskön attityd! Så yay, en ny nyshare!

Erik fick förresten den coolaste presenten sedan Sandys halsband. Ett graverat skohorn, eftersom grabben alltid gnäller om att ingen av oss har skohorn hemma när han är på besök.
Och vad graverar man om inte Nyshlund! (hos samma gravör som gjorde Sandys halsband! Ha ha!)


Sandys kärlekslapp från i söndags!



Inga kommentarer: