tisdag 13 januari 2009

Dialog

Måste bara delge lite dialog från igår;

Sandy: Vi kan baka! Fast vi har fan inget hemma.
Jag: Jag har allt.
Dena: Vi har socker...
Sandy: Bra! Då kan vi ta från dig!
Jag: Ja, inga problem
Dena: Fast det är nog bara floursocker....
Jag: Fast fan, Moni har alla mina grejer för hon lånade det i typ torsdags.
Sandy: Vaddå "alla grejer"?
Jag: Ja alltså typ ett kilo mjöl, 500 gram smör, ett kilo socker, kakao... allt. Hon lånade när hon bakade i tisdags.
Sandy: Men jag kan svänga förbi henne och ta det innan jag går in till stan imorgon.
Jag: Ska du ta ett kilo mjöl, ett kilo socker och ett paket smör och gå ned på stan med det när vi bor två hus ifrån varandra?
Sandy: Ja, jag har ju ryggsäck!
Jag och Dena: .....
Sandy: Eller nej, det var inte så smart kanske.

Jag ska säga att jag blivit helt dum i huvudet och galet sälvmedveten om hur jag låter när jag pratar efter att ha läst 47 sidor transkribering från min opponentgrupps gruppsamtal. Det är helt oförståeligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

OOh, vad söta ni är :)