söndag 22 februari 2009

Lördag, som var igår, som folk kanske vet

Eftersom jag har några minuter att avvara innan jag måste börja röra mig ned mot stan för att spendera mina sista pengar kan jag passa på att uppdatera om gårdagen.

Jag sov till 15. Det var väl ungefär det. Vaknade lite halvgroggy och smått mörbultad men annars relativt nöjd med tillvaron. Skulle äta middag med Nychare men det nedgraderades till att bara ätas efterrätt som Piia fick improvisera ihop på de svenska substitut för findska råvaror hon inte lyckades hitta på Willys (<- konstig mening. Mitt svenskaläraret vänder sej i gravet). Jag lyckades göra färsfylld paprika till middag, jag var ganska stolt över migsjälv! Ska bjuda Nyacharna på det nån gång när jag får tag i billig köttfärs. Sedan åt vi som sagt Piias jättegoda efterrätt modell "Någon form av yohurt-grejs med vitchoklad och jordjubbar" och såg The yes man. Mestadels satt vi och pratade hela kvällen. Jesper kom också förbi en sväng och hängde i soffan innan han skulle iväg på födelsedagsfest.

Argh! Min kamera gick sönder i onsdags. Min kamera för 1600 kr. Gissa när garantin gick ut? Sista februari. Känns det surt? Jajamensan! Förrbannade jävla skitelektronik som bara håller ett år (för det är ett fabrikationsfel det gäller)! Får skicka hem den till pappa och se om han kan göra något åt den.

Nej nu är jag nästan sen igen. Ovanligt!

Inga kommentarer: