måndag 23 mars 2009

Dagens Illustraitor, eftersom denna blogg sakta men säkert börjar förvandlas till en PR-kampanj för Adobe

Åhå, jag har inte bloggat sedan förra torsdagen. Orsak? Sjukdom. 

Det måste ju ändå vara definitionen av "assjuk" (om det nu finns någon definition på det alls), när man inte ens pallar ta sig tiden att tycka synd om sig själv i skriftlig form på internet.  Jag är fortfarande hemma med rinnande näsa, hosta och allmänt crappy-mående, men jag jobbar i alla fall! Länge leve bärbara datorer! 

Dagens illustraitor är i alla fall början till en ram som ska sitta runt en grafiktext. Gjort helt i vektorer (som Nica lärde mig att det hette). Det skulle föreställa fina blommor, men jag tycker mest det ser ut som galna sågblad med stirrande ondskefulla ögon. Kanske är det jag so spelat för mycket Okami. Eftersom jag varit sjuk har jag spenderat helgen med att skriva CVs, söka lägenheter och spela Tv-spel. Inte så pjåkigt egentligen.  Gloria från DMC4 kan dock vara den mest vulgära och äckliga bruden i tv-spelens historia. I hennes introsekvens tror jag att de faktiskt visade hennes ponani.  Kom tillbaka Trisha, allt är förlåtet (Ev. Lady eller Lucia, Lucia fanns det inte ens något att förlåta)!    

Inga kommentarer: